Vitamin szükségleteink, egészséges életmód nyáron

Kiegyensúlyozott életmód kánikulában

girl-1472195_960_720Bizony nagyon klassz dolog a nyár, a hekk, a lángos, a napozás, és a vízpart. Ugyanakkor nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a kánikula és az UV sugárzás megviselheti a szervezetünket. Erősödik az izzadás, ezáltal több folyadékot veszítünk, tehát érdemes fokozottan odafigyelni nem csak a hidegebb hónapokban, hanem ilyenkor is a vitaminok megfelelő pótlására, illetve az egészséges életmód fenntartására.

A tippeket köszönöm Mónos Mónikának az Árvai-Barta magánklinikáról, aki azonnal megosztotta tapasztalatait velem.

A nyár a legideálisabb időszak a test vitaminszükségleteinek feltöltésére, hiszen ilyenkor rengeteg friss gyümölcs és zöldség terem. Igen ám, de ahány test, annyiféle szükséglet, óhatatlanul csak az ember maga tapasztalhatja ki, hogy mire is van valójában igénye a szervezetének, de azért néhány fogódzkodó segíthet ebben.

Vitaminok terén van azonban néhány „alapszabály”, amelyre érdemes odafigyelni. Nyáron is szüksége van a szervezetünknek E-vitaminra, amelyet leginkább a növényi olajokban (pl. olívaolaj, tökmagolaj) találhatunk meg, ez segít megőrizni fiatalságunkat azáltal, hogy fenntartja az egészséges sejtműködést. Emellett fokozott a szervezet F-vitamin igénye, amely a napozás és fürdés negatív hatásain (kiszáradt, érzékenyebb bőr) is segíthet, és természetes formában megtalálhatjuk az olajos magvakban, kukoricában, halakban, illetve szőlőben. Továbbá a megfelelő magnézium bevitel is fontos nyáron, amelyet zöldségek, hüvelyesek, gabonafélék, gyümölcsök, halfélék fogyasztásával vehetünk magunkhoz.

Olvass továbbVitamin szükségleteink, egészséges életmód nyáron

Az egészséges étkezés ABC-je 2.

A cikk első részét (A-tól J-ig)  itt találod.

Kombinációk – Nem csak az számít, hogy mit eszünk, hanem az is, hogy mit mivel eszünk. Két fehérje- vagy keményítőtartalmú étel együtt fogyasztva erjedéses vagy rothadásos folyamathoz vezet. Ugyanígy helytelen a friss gyümölcsöket gabonákkal, müzlivel, tésztákkal, süteményekkel párosítani! A hagyományos hús + krumpli/rizs/tészta összetételt előnyösebb zöldségekkel, salátákkal felváltani.
salad-791891_960_720
Lassú evés – Minden falatot alaposan rágjunk meg, míg folyékony nem lesz, csak akkor nyeljük le. Így biztosíthatjuk, hogy kellően apró darabokra dolgozzuk fel, és elegendő emésztőenzimmel (nyállal) keverve jusson a gyomorba. A lassú evés a túlevés ellen is jó szolgálatot tesz: a szervezetnek ugyanis 20 percre van szüksége ahhoz, hogy megállapítsa, mennyire van tele a gyomor!

Mozgás – A friss levegőn, rendszeresen végzett testmozgás biztosítja az egészséges étvágyat, és megelőzi az elhízást.

Olvass továbbAz egészséges étkezés ABC-je 2.

A rettegett koleszterin rejtélye

ShareImmár hosszú évek óta kitartóan riogatnak minket a koleszterinnel. Könnyen tehetik, hiszen a szív- és érrendszeri betegségek a vezető elhalálozási okok között szerepelnek, így sokan joggal tartanak attól, hogy előnytelen táplálkozási szokásaik következtében megbetegedhetnek, főleg ha erre volt már példa a családjukban is. A koleszterin elleni küzdelem rengeteg pénzünkbe kerül: a gyógyszergyárak fő bevételi forrását … Olvass továbbA rettegett koleszterin rejtélye

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom