12 lépés, hogy megváltoztasd az életed

A mindennapjaid langyos állóvízre hasonlítanak inkább, mint valamire, amit életnek lehet nevezni? Olyan érzésed van, hogy beleragadtál a hétköznapi problémák mocsarába? A megszokásaid irányítanak nap mint nap, mint egy marionett-bábut? Mindig ugyanazok az ízek, arcok, mondatok, mókuskerekek…?

Ha nem vagy teljes mértékig megelégedve az életeddel, az bizony nagy mértékben rajtad is múlik…

A változás egyetlen ellensége a megszokás

Ki vagy valójában? Mindaz, amit magadról gondolsz, amit ismétlődően teszel: a mindennapi szokásaid, hiedelmeid, gondolataid és érzéseid. Változtass rajtuk, mindig csak egy-egy apró dolgot, és így szép lassan minden megváltozhat körülötted.

Hiszen éppen erre vágysz, nem?

12 egyszerű lépés, amelyekkel megváltoztathatod önmagad és az életed

buddha-509372_960_7201. Csinálj mindennap valami újat, olyasmit, amihez sosem volt időd, bátorságod vagy egyéb ok miatt maradt ki az életedből: mozogj, táncolj, kirándulj, tanulj nyelvet vagy egy új hobbit, kóstolj meg egy új ételt, kézimunkázz, kézműveskedj – legyen az bármi, amihez kedvet érzel!

2. Mi lenne, ha ma másik útvonalat választanál hazafelé, ha máshol vásárolnál be, mint ahol szoktál? Egy új környék új embereket, új találkozásokat, új felfedezéseket hozhat – ezek pedig új gondolatokat és új érzéseket.

3. Vizsgáld felül a kapcsolataidat! Azokat, amelyek visszafognak, hátráltatnak, rossz érzéssel töltenek el, szüntesd meg. Légy őszinte magadhoz!

4. Vizsgáld felül a fogyasztási szokásaidat, reformáld meg az étkezésed! Az elfogyasztott étel befolyásolja a hangulatot is. A helyes étkezési elvek betartásával az egészségeden is javítasz a lehető legkézenfekvőbb módon.

5. Igyál 3 liter tiszta vizet naponta! Már 2%-os dehidratáltság is súlyosan befolyásolja az agyműködést, márpedig tiszta fej nélkül a munkavégzésed sem lehet hatékony, és a döntéshozatali képességed is kárát látja.

6. Miért hagynád, hogy mások határozzák meg, mire gondolj és hogyan érezz? Kapcsold ki a tévét, tedd le a telefont! Semmi lényegesről sem maradsz le.

7. Vezess naplót, hogy tisztába kerülj az érzelmeiddel, hogy nyomon követhesd a változásokat, hogy számot vess a problémáiddal, amelyekre megoldást kell találnod!

8. Tanulj meg néhány stresszoldó technikát, és használd őket nap mint nap!

9. A lomtalanítás nem csak azért hasznos, mert több hely lesz a lakásodban: ha megszabadulsz a kacatoktól, hasznavehetetlen tárgyaktól, akkor a lelkedből is könnyebben elengeded mindazt, ami már idejét múlta.

10. A pozitív gondolkodás azt jelenti, hogy elkötelezed magad: a problémáidhoz konstruktívan állsz hozzá, és mindenáron azt a megoldást keresed, ami mindenki számára a legjobb.

11. Szabadulj meg a korlátozó hiedelmeidtől, amelyekkel előírtad magadnak (vagy mások írták elő számodra), hogyan érezhetsz, mit fogadhatsz el, mi lehetséges számodra. Az Access Bars technika kellemes és célravezető módszere segítségedre lesz.

12. Tarts egyensúlyt az aktivitás és a pihenés között, így lehetnek harmóniában benned a jin-jang energiák. A munkával töltött hosszú órák ellensúlyozására ne sajnáld magadtól az éjszakai pihenést, és időről időre a meditálást, relaxációt sem!

Az ember úgy működik, hogy ellenáll a drasztikus változásoknak. Ezért a kívánt változtatásokat fokozatosan vezesd be, s aztán következetesen vidd is végig. Körülbelül három hét szükséges ahhoz, hogy egy-egy új dolog beépüljön a szokásrendszeredbe. A vágyott változásokra tehát nem is kell olyan sokat várnod 🙂

 

 

Cikk megosztása: Share on Facebook
Facebook

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom