Keresel valamit?
Kérdőív

Ha megbetegszel, Te hogyan gyógyulsz?

Eredmények

Loading ... Loading ...
Társtaláló tréning
HÍRLEVÉL
Hol kezdődik az egészség?
Ingyenes 36 részes online tanfolyam és ajándék e-könyvek


Iratkozz fel hírlevelünkre >>> most:

A feliratkozást e-mailben meg kell erősíteni! A második e-mailben lesznek az ajándékok elérhetőségei.

Online nyelvtanulás
Vélemények
"Nem is hinnéd, mekkora fordulatot vett az életem, mióta Nálad jártam. Másképp gondolok sok mindent, (...) és rájöttem, min kell változtatni, hogy boldog lehessek. (...) az egészségem jó, a kezem szépen gyógyul, már alig látszanak a piros foltok. Nagyon hálás vagyok Neked." Erzsébet
Legutóbbi hozzászólások
Libri webáruház
Facebook oldalunk
Webáruház
Tisztított csapvíz, klórmentes fürdővíz bárki számára elérhető áron, az Ön otthonába is!
A képekre kattintva a termékek közvetlenül megrendelhetők!

CleanLife asztali víztisztító (GAC)

AquaSpirit SH-1 zuhanyszűrő (KDF)
EFT-terapeuták
Budapest:
- XI. ker.:

Gősi Judit: www.leleksimitos.hu www.izekesivek.hu

- XIII. ker.:
Sághy András:
(Skype-on is)
www.humanharmony.hu

- XVIII. ker.:
Dr. Paltán Ildikó
pszichiáter


Dunakeszi:
Szalkainé Tóth Tímea
(Skype-on is)
http://www.lelekapolas.hu

Szeged:
Hajdú Ildikó
http://www.eftszeged.hupont.hu

Szolnok:
Nagy Julianna
http://www.eft-harmonia.blogger.hu

Ingyenesen letölthető EFT-kézikönyv
(Csontos Ágnes honlapja):
http://www.emotionalfreedom.net

Az EFT-ről angol nyelven:
http://www.eftuniverse.com
IMPRESSZUM
Az oldal tulajdonosa és üzemeltetője:
Pintérné Annus Rita
Elérhetőségek:
fő email cím: info[kukac]benso-iranytu.hu
telefonszám: +36/20/4553475
Szolgáltatásainkat, infótermékeinket a SZOLKER Bt.
(8000 Székesfehérvár, Lehel u. 23., telephely: Székesfehérvár, Juhász Gy. u. 2.) forgalmazza.
Adószám: 22 02 6978-1-07
Cégbejegyzés kelte és száma: 07-06-002177

Adatvédelmi nyilvántartási szám: folyamatban
Tárhely szolgáltató neve és elérési adatai: 3 in 1 Hosting Bt., megacp.hu (2310 Szigetszentmiklós Szivárvány u. 1.)

PostHeaderIcon Ülni veszélyes – avagy a testmozgás mint védőfaktor

Azt manapság mindenki tudja, hogy a testmozgás egészséges, de azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy pontosan milyen hatással is van a fizikai aktivitás a szervezetünkre. Pedig ezek az előnyök egyáltalán nem lebecsülendőek: fitness-332278__180Dr. David B. Agus amerikai orvos megfogalmazása szerint “a testmozgás a fiatalság egyetlen tudományosan igazolt titka”.

A testmozgás mint az egészség egyik kulcsa

Az 1950-es években végezték az első vizsgálatokat a szívbetegségek és a fizikai aktivitás összefüggéseinek feltárására. Az eredmény megdöbbentette a kutatókat: bár korábban azt gondolták, hogy a test megerőltetése károsan hat a szívre, ennek pontosan a fordítottja bizonyosodott be. A nagyszabású vizsgálatok kimutatták, hogy azok körében, akik munkaidejük legnagyobb részét testmozgással töltik, észlelhetően ritkábban fordul elő koszorúér-betegség, mint az ülő munkát végzőknél – s ha mégis előfordul, akkor jellemzően jóval későbbi életkorban és jobb túlélési esélyekkel.
Azok az ülőmunkát végző alkalmazottak, akik rendszeresen végeznek intenzív mozgást, mint a kerékpározás, úszás vagy gyorsgyaloglás, fele annyi eséllyel kaptak szívrohamot!

A szociális státusz ebből a szempontból közömbös: a legtöbb testmozgással járó foglalkozásokat űzőknél a legkisebb a keringési betegségek kockázata.

A tartós üldögélésnek komoly egészségkárosító kockázata van, hiszen az emberi testet nem tétlenségre tervezték. Hosszas ücsörgés kedvezőtlenül hat az anyagcserére, a triglicerid-, a koleszterin- és vércukorszintre, a vérnyomásra és egyes hormonok szintjére. Még napi két óra testedzés sem képes ellensúlyozni az ülő életmód szervezetre gyakorolt hátrányait! A folyamatos üldögélés sajátos módon a nők számára még nagyobb veszélyt jelent, mint a férfiakra.

A mindenütt jelenlévő nagyfokú gépiesítésnek “köszönhetően” a halálozási okok között ma az alacsony szív- és légzőszervi edzettség áll az első helyen, megelőzve az elhízást, a cukorbetegséget és dohányzást is.

Sokkal egészségesebb tehát postásként dolgozni, mint levélfelvevőként, inkább adjuk mezőgazdasági dolgozónak, építőmunkásnak, kalauznak gyermekünket, mint sofőrnek, fodrásznak vagy irodai alkalmazottnak. A nagy energiaráfordítás, a nehéz fizikai munka védőhatású a szívre.

Milyen pozitív hatásokat várhatunk a rendszeresen végzett erőteljes testmozgástól?

csökken a szívroham, szívkoszorúér-betegség, szélütés kockázata
megelőzheti az elhízást, az izomzat leépülését, a 2. típusú cukorbetegséget
– testedzés közben nagyobb mértékben növekszik a niacinamid mennyisége (a vércukorszint szabályozásában szerepet játszó tápanyag lebontásakor keletkezik)
– olyan vegyületek termelődnek, amelyek segítik a szénhidrátok és zsírok elégetését, javítják a vércukorszint szabályozását
– az agy fokozza bizonyos antidepresszáns hatású vegyületek termelését
– a mozgás serkentően hat egy idegnövekedési faktor génjére, ezáltal jót tesz az agy egészségének
– segíti a demencia és az Alzheimer-kór megelőzését
– gyorsítja az anyagcserét
– sejtszinten képes részlegesen visszafordítani az öregedést
– erősíti a szívet és a tüdőt
– csökkenti a gyulladásokat a szervezetben
– akár 24 órára is csökkentheti a stresszt
– az erősítő jellegű mozgásformák segítenek erősen tartani a csontokat, a nyújtó jellegűek az ízületi fájdalmak ellen védenek
A testmozgás előnyeit nem korlátozhatjuk egy-egy szervre vagy szervrendszerre: a fizikai aktivitás az egész szervezetre kedvezően hat.

“Akik úgy vélik, hogy nincs idejük a testmozgásra, azok előbb-utóbb kénytelenek lesznek időt találni a betegségre.”
(Edward Stanley, Derby grófja, 1873)

Egyre több tevékenység kényszerít tétlenségre bennünket: tévézés, számítógép, internet, telekommunikációs technológia termékei… Manapság egyre kevesebben végeznek megterhelő fizikai munkát, ezt a feladatot számtalan gép és találmány veszi le a vállunkról, ám az egészségünkkel fizethetünk érte!

A megerőltető fizikai munkát nem végzők számára nélkülözhetetlenek a szabadidős tevékenységek.

Ehhez még igazán költségekbe sem kell vernünk magunkat, egyszerű eszközökkel, trükkökkel elérhetjük a célt, a napi egy óra intenzív mozgást:

– találjuk meg az alkatunknak leginkább megfelelő mozgásformát, amit szívesen végzünk
– húzzunk kényelmes cipőt, és gyalogoljunk többet munkába, iskolába
– lift helyett használjuk a lépcsőt
– telefonálás közben járkáljunk, súlyzózzunk
sétáljunk naponta egy órát, szerezzünk be egy szobabiciklit – szükség van szívet edző, erősítő és nyújtó gyakorlatokra egyaránt
– jó időben menjünk el kirándulni, túrázni, fedezzük fel a természet szépségét és nyugalmát
– tartsunk kutyát, vagy sétáltassuk a szomszédét 🙂

Előnyösebb több részletben edzeni, mint egy hosszabb edzést beiktatni – nem csupán kellemesebb, de hatását tekintve is jobb. Tehát: napi több, rövid ideig tartó, jelentős erőkifejtést igénylő tevékenység a legelőnyösebb hatású. Azonban nem javasolt egy óránál sokkal hosszabb ideig sem mozogni, mert ez időn túl az előnyök csökkenni kezdenek, a túlzásba vitt edzés pedig már inkább ártalmas, mint üdvös.

A bejegyzés megírásában segítségemre volt Dr. David B. Agus A betgségek kora lejárt című könyve (Atheneum, 2012)

Cikk megosztása: Share on FacebookShare on Google+

Szólj hozzá!

Kötelezően kitöltendő mező!

HÍRLEVÉL
Hol kezdődik az egészség?
Ingyenes 36 részes online tanfolyam és ajándék e-könyvek


Iratkozz fel hírlevelünkre >>> most:

A feliratkozást e-mailben meg kell erősíteni! A második e-mailben lesznek az ajándékok elérhetőségei.

A nap idézete
Theodore Roosevelt

Share“Bármikor, ha megkérdezik, hogy meg tudsz-e csinálni valamit, válaszold azt: “Természetesen!” Aztán állj neki és találd ki, hogyan is kell.” Cikk megosztása:

Cikk megosztása: Share on FacebookShare on Google+
Ezoterikus kövek
HÍRLEVÉL
Hol kezdődik az egészség?
Ingyenes 36 részes online tanfolyam és ajándék e-könyvek


Iratkozz fel hírlevelünkre >>> most:

A feliratkozást e-mailben meg kell erősíteni! A második e-mailben lesznek az ajándékok elérhetőségei.

Webáruház
Tisztított csapvíz, klórmentes fürdővíz bárki számára elérhető áron, a Te otthonodba is!
A képekre kattintva bővebb információt találsz a termékekről!

CleanLife asztali víztisztító (GAC)

AquaSpirit SH-1 zuhanyszűrő (KDF)
Ezoterikus kövek
Ajánló

Ajánló
Kategória
HÍRLEVÉL
Hol kezdődik az egészség?
Ingyenes 36 részes online tanfolyam és ajándék e-könyvek


Iratkozz fel hírlevelünkre >>> most:

A feliratkozást e-mailben meg kell erősíteni! A második e-mailben lesznek az ajándékok elérhetőségei.

Ajándék e-könyvek
Írások dátumai
2016. március
h k s c p s v
« jan   ápr »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Webnavigátorok

A blogbejegyzésekben látható szép képek ezekről a weboldalakról származnak:
SXC fotók
Flickr fotók

Az oldal a Mozilla Firefox böngészővel működik optimálisan.
Statisztika
AJÁNLÓ


Garantáltan Működő Internetes Pénzkereseti Módszerek!

Linkgyűjtemény és RSS gyűjtemény
Ajánló

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Bezárom