A rettegett koleszterin rejtélye

Immár hosszú évek óta kitartóan riogatnak minket a koleszterinnel. Könnyen tehetik, hiszen a szív- és érrendszeri betegségek a vezető elhalálozási okok között szerepelnek, így sokan joggal tartanak attól, hogy előnytelen táplálkozási szokásaik következtében megbetegedhetnek, főleg ha erre volt már példa a családjukban is. A koleszterin elleni küzdelem rengeteg pénzünkbe kerül: a gyógyszergyárak fő bevételi forrását a koleszterincsökkentők jelentik (!).

Én ugyanakkor azt gondolom, hogy ez egy mesterségesen gerjesztett hisztéria.

Nézzük meg egy kicsit közelebbről, mi is ez a koleszterin nevű anyag, amitől annyira féltenek bennünket.

Dr. Litsek Ákos szerint “a koleszterin nem egy ártalmas anyag, hanem az anyagcserének egyik pillére, amely nélkül emberi élet nem létezhet. Másodszor, az ételben előforduló koleszterin nem tud a vérkeringésbe belekerülni, mert azt kizárólag a máj szabályozza.  A máj a vérkoleszterint ártalmas anyagok leküzdésére emeli fel, ha azok a szervezetbe kerülnek.”

A koleszterint legnagyobbrészt a szervezet állítja elő, és csupán elenyesző mértékben származik az ételekből. Ezért fölösleges margarint enni vaj helyett, főleg mert a margarin maga is egészségtelen, és e károsító hatás ellensúlyozására a szervezet megemeli a koleszterintszintet (!).

Rüdiger Dahlke A betegség mint szimbólum című könyvében ezt olvashatjuk:  “a magas koleszterinszint a vérnyomás ingadozáson keresztül az erek belső falának károsodásához vezet.” A koleszterin a test tömörítő- és kötőanyaga, és azért rakódik le az erek falán, mert a szervezet ezt az anyagot használja fel arra, hogy a sérült érfalakat betapassza. Nem a koleszterin ellen kellene tehát hadakoznunk, ez csupán egy tünet: a probléma a magas stressz-szintből fakad.

Ha magas a koleszterinszintünk, akkor a gyógyulás kulcsa tehát az, hogy gondoljuk át: hol szivárog el a minket tápláló életerő? Mely személyek és milyen élethelyzetek terhelik meg az idegrendszerünket? A stressz kikerülhetetlen velejárója az életünknek, mégsem muszáj stresszesen élnünk, ha alkalmazunk stresszoldó technikákat (nagyon jó például az Érzelmi Felszabadítás Technika, a jóga, az agykontroll). Meg kell tanulnunk feldolgozni és elengedni régi sérelmeinket, megfelelő módokat találni a feszültség levezetésére, a konfliktusok megoldására. Mindezekben segítségünkre van a napi rendszeres kopogtatás.

Hogyan legyünk kiegyensúlyozottak?

Az EFT rendszeres, napi alkalmazásával azonnali feszültségoldó hatást érhetünk el, már percek alatt.

Reggelente érdemes egy percet szánni arra, hogy pozitívra hangoljuk az energiarendszert: pozitív kijelentésekkel kopogtatjuk végig az EFT-ben használt pontokat (a pontokról itt és itt írtam korábban), például: “Ma elengedek minden aggódást.” “Remekül alakul a mai napom.” “Csupa kedves emberrel találkozom.” “Ma egységben vagyok önmagammal.” stb.

Esténként szánjunk rá 20-30 percet, hogy napunkat végiggondolva, felidézzük a negatív érzéseket keltő eseményeket, és kikopogtatjuk őket, ezáltal megtisztítjuk az energiarendszerünket a blokkoktól. Így elérhetjük azt, hogy a napi stresszt nem fogjuk továbbhurcolni magunkkal másnapra, ezáltal jó eséllyel megóvjuk magunkat a megbetegedéstől is!

Szabadulj meg a régi traumák megbetegítő blokkjaitól is! A Belső Béke tréningen valódi felszabadító élményben lehet részed – kopogtass velünk, és semlegesítsd a rossz emlékeidet!

Szeretnél értesülni az új bejegyzésekről? Iratkozz fel most a hírlevélre az ajándékaidért!

Cikk megosztása: Share on Facebook
Facebook

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom