A düh és a fájdalom

Ferenc sikeres sportoló volt évtizedekkel ezelőtt. Élete utolsó meccsén azonban történt valami, ami véget vetett sikeres sportpályafutásának…

A bírók úgy határoztak, hogy Ferencnek meg kell ismételnie az egyik mérkőzést, amely egyébként az ő győzelmével végződött. Ferenc számára egyértelmű volt, hogy a bírók csaltak, de mit tehetett, kénytelen volt újra kiállni ellenfelével. Aztán egy rossz mozdulat… és Ferencnek megroppant a dereka. Kénytelen volt abbahagyni a sportot, de ami még rosszabb: a dereka ettől kezdve állandóan fájt, hol szinte elviselhetetlenül, hol valamivel kevésbé.

Amikor eljutott egy EFT-kezelésre, derékfájdalma már negyven éve kínozta őt. A gyógyító kikérdezte a fájdalom jellemzőiről, arról, hogy mi történt akkor, amikor kezdődött, milyen érzései vannak az eseményekkel kapcsolatban, azután egyenként kopogtattak valamennyi részletre.

Körülbelül fél óra elteltével Ferenc meglepett mosoly kíséretében tapogatta a derekát: megszűnt a fájdalom.

-És mi van azzal, hogy a bírók csaltak? – kérdezte tőle a gyógyító.

-Már nem érdekel – hangzott a megkönnyebbült, derűs válasz.

 

A fenti történet nagyon világosan példázza, hogy az elfojtott érzelmek, leggyakrabban a düh, valamint a bűntudat és a szégyen könnyen testet ölthetnek egy krónikus fájdalom képében.

 

Ha van visszatérő, erős fájdalom valahol a testedben, vizsgáld meg a következőket:

  • Mikor kezdődött?
  • Mi történt akkoriban az életemben?
  • Kire haragudtam és miért, mitől lett bűntudatom, szégyenérzetem? Vagy: Kire emlékeztet a fájdalom?
  • Mit érzek MOST emiatt?
  • Hol van pontosan a fájdalom?
  • Milyen erős (0-10), milyen jellegű a fájdalom (szúr, hasogat, nyom stb.)?
  • -Van-e valamilyen különleges jellemzője a fájdalomnak: van-e színe, tapintása, alakja, hőmérséklete, hangja stb?

Kopogtass valamennyi aspektusra (jellemzőre, érzésre, eseményre) sorban egymás után, amíg erősségük 0-ra nem csökken!

Például így:

“Annak ellenére, hogy érzem ezt a szúró, éles, vöröslő fájdalmat pontosan a bal lapockám alatt, 6-os erősséggel, leggyakrabban estefelé, amikor végre pihenhetnék, de a fájdalom miatt képtelen vagyok lazítani, mégis szeretem és elfogadom magam.”

A ráhangoló mondatot 3-szor mondjuk el, miközben kopogtatjuk a kézéli pontot. Ezután az összes EFT-pontot (a pontok helyéről itt és itt találsz összefoglalót) végigkopogtatjuk egy-egy emlékeztető szóval (“ez a szúró fájdalom”, “általában este érzem”, “6-os erősségű” stb.)

Kopogtass néhány kört, és ha ezután csökkent a fájdalom vagy átvándorolt máshová, kezdd újra a kopogtatást, módosított ráhangolódással és emlékeztetőkkel (“4-es erősségű”, “a gerincem mentén érzem” stb.). Folytasd mindaddig, amíg teljesen meg nem szűnik a fájdalom!

Kopogtass hasonló módon a lelki összetevőkre is, így leszel a leghatékonyabb, és az elért eredmény, a gyógyulás valószínűleg végleges lesz!

 

Szeretnél értesülni az új bejegyzésekről? Iratkozz fel most a hírlevélre az ajándékaidért!

Cikk megosztása: Share on Facebook
Facebook

Ezen oldal böngészésével elfogadod a cookie-k használatát. Több infó

Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Erről bővebben érdemes elolvasni az Adatvédelmi tájékoztatót

Bezárom